Vilkårene gjelder for samtlige produkter som markedsføres og selges på vår hjemmeside www.yves-rocher.no

Har du bestilt via vår trykte bestillingsseddel eller på telefon, klikk her.
Dersom verdien på bestillingen er under 250 NOK tilkommer fraktomkostninger på 55 NOK. Bestillinger under 99 NOK etter eventuell fratrukket rabatt, ekspederes ikke.
Normalt leverer vi pakken din innen 2-6 arbeidsdager. Dersom etterspørselen etter et produkt blir mye større enn forventet, må vi vente på nye produkter fra våre fabrikker i Frankrike. Vi venter da med å sende pakken til alle varene har kommet. Vi forbeholder oss retten til å stryke varen fra bestillingen dersom leveringen ikke kan skje innen rimelig tid. Ved forsinket levering har du rett til å heve kjøpet dersom forsinkelsen er av vesentlig betydning for deg. Dersom du har betalt på forskudd og vil heve kjøpet på grunn av for sen levering, betales pengene normalt tilbake til deg innen 14 dager.
Yves Rocher bruker Klarna Checkout for privatkunder som handler i Norge. Nedenfor kan du se hvilke betalingsalternativer som er tilgjengelig.

Ved å klikke på "Jeg bekrefter min ordre" godkjenner du Klarnas vilkårsamt våre kjøpsvilkår.

Klarna Checkout vil gi deg informasjon så snart du er identifisert. Det tas ikke automatisk ut kredittopplysning i Klarna Checkout, men gjøres ved behov avhengig av betalingsalternativet du har valgt. Kredittopplysningen som blir foretatt av Klarna påvirker ikke din kredittverdighet og vil ikke være synlig av andre som foretar kredittopplysning på deg, f.eks banker. Dersom kreditt ikke innvilges, må man velge en annen betalingsmåte som Kortbetaling eller Klarna Direkt, alternativt kontakte Klarna.
Tilgjengelig betalingsmåte i Klarna Checkout er: Faktura 14 dager, Konto/delbetaling, Kortbetaling. Mer informasjon og fullstendige vilkår om Klarnas betalingsmåte finner du hos klarna.com. Har du spørsmål ang din betaling, kontakt Klarnas kundeservice. Du kan også se dine fakturaer og betalingsstatus på klarna.com under Mina sider.

Faktura
Betaling mot Klarna faktura med 14 dagers betalingsfrist. Ingen fakturaavgift tilkommer. Fakturaen sendes via e-post samtidig med at ordren sendes fra vårt lager. For å kunne betale mot faktura må bestillingen sendes til din adresse som er registrert i Folkeregisteret, og du må oppgi korrekte og fullstendige personopplysninger.
Ved for sen betaling tilkommer purregebyr og morarente i henhold til loven. Ved uteblivelse av betaling går kravet videre til Klarnas inkassoselskap og lovbestemte inkassoavgifter tilkommer.

Konto/Delbetaling
Du kan delbetale din faktura via Klarna konto. Du kan velge hvor mye du vil betale av totalbeløpet, dog minst 50 kr i måneden. Du kan når som helst betale hele den gjenstående gjelden. Da avsluttes automatisk din konto hos Klarna. Fullstendige vilkår finner du hos Klarna.

Kortbetaling
Sikker kortbetaling med VISA og Mastercard/Eurocard. Ingen kortavgifter tilkommer. Ingen kortopplysninger lagres hos oss, de lagres hos vår samarbeidspartner Klarna. Kortbetalinger som håndteres av Klarna er PCI-DSS sertifiserte.
For å gjøre det så enkelt som mulig for deg å hente pakken din, velger Yves Rocher det utleveringsstedet som ligger nærmest ditt bosted. Utleveringsstedet kan være Posten, bensinstasjoner eller butikker som har åpent sent på kvelden og i helger. Om mulig leverer vi pakken din direkte i postkassen din.
For å kunne bestille på internett må du ha fylt 18 år.
Vi leverer ikke til adresser utenfor Norge. For å se hvilke land vi finnes i, gå inn på www.yves-rocher.com.
For pakker som ikke blir hentet debiterer vi 150 NOK.
Privatkunder har, i henhold til angrerettloven, som hovedregel rett til å angre på sitt kjøp innen to uker fra de har mottatt varen.Forutsetning er at varen er ubrukt. Du har rett å åpne forpakningen og kontrollere at varen er i orden.Legg ved kundeservicedelen på din faktura, og angi om du vil bytte varen eller få pengene tilbake. Returadresse: Yves Rocher, 0061 OSLO.

Angreretten gjelder ikke for en vare som, dersom forseglingen er brutt, ikke kan videreselges på grunn av helse- eller hygienehensyn (f.eks. kosmetiske og hygeniske produkter) og forseglingen har blitt brutt av forbrukeren.

Ved utøvelse av angreretten betaler du selv for returfrakt og har transportrisiko. Dersom en vare er feilekspedert eller det er feil på varen, står vi for frakten.Ved feil ta kontakt med vår kundeservice ved å sende en melding til kundeservice-no@yves-rocher.no, ring eller skriv. Hvis du skriver til oss; bruk da kundeservicedelen fra den aktuelle fakturaen. Send varen som vanlig brev eller pakke, ikke som oppkrav eller etterkrav.

Velger du å få pengene tilbake, betaler vi varens pris samt frakt- og ekspedisjonsavgiften som vi debiterte deg. Dersom du har bestilt flere varer, men ikke returnerer alle, betaler vi imidlertid ikke tilbake frakt- og ekspedisjonsavgift. Dette skyldes at frakt- og ekspedisjonsavgiften i de fleste tilfeller er den samme uavhengig av hvor mange varer du har kjøpt.
Ved adresseendring eller annen endring ber vi deg kontakte oss på e-post eller telefon. Det gjør det lettere for oss å gi deg god service.
Enkelte ganger skifter et produkt forpakning eller endrer formel. Vi forbeholder oss da retten til å erstatte det gamle produktet med det nye. Noen ganger kan også våre gaver og premier bli mer populære enn forventet, noe som kan føre til at vi blir utsolgt. Vi har da rett til å erstatte denne med en annen gave/premie.
Har det oppstått en feil i bestillingen din, har noe gått i stykker eller er det noe annet som du ikke er fornøyd med? Ta omgående kontakt med vår kundeservice, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg. Reklamasjon skal foretas innen rimelig tid.
Hvert tilbud er unikt og kan ikke kombineres med noe annet tilbud. Vær oppmerksom på at hver ordre leveres separat. De spesialtilpassede kjøpsvilkårene som eventuelt nevnes i de respektive tilbudene gjelder før de vilkår som står her. Tilbudet gjelder t.o.m. oppgitt dato eller så lenge lageret rekker. Vi forbeholder oss retten til å trekke tilbake et tilbud før oppgitt gyldighetsdato.
Det kan forekomme små nyanseforskjeller mellom de fargeprøvene som vises på skjermen/i våre trykte brosjyrer og de produktene som leveres til deg.
Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger, uavhengig om det gjelder feil som følge av trykkfeil, tekniske problem eller massebestillinger.
Vi forbeholder oss retten til å stoppe og kreditere bestillinger fra forhandlere.
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer 25 % moms. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene ved omstendigheter som vi ikke kan påvirke, ved f.eks. økte råvarepriser, momsjusteringer, endrede valutakurser eller andre statlige inngrep.
Informasjonen på www.yves-rocher.no omfattes av Lov av 12.5.1961 nr. 2 om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven). Materiale fra www.yves-rocher.no får ikke i strid med åndsverklovens regler kopieres, modifiseres, gis ut eller distribueres uten skriftlig godkjenning fra Yves Rocher Suède AB.
Dersom du handler gjennom et firma er det Kjøpsloven som gjelder. I henhold til denne loven er det maksimalt to års reklamasjonsrett. Reklamasjon skal foretas innen rimelig tid.
Ved eventuelle tvister som vi ikke klarer å løse, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet. Vi har som policy å følge Forbrukerrådets anbefalinger. Du finner deres hjemmeside her: www.forbrukerrådet.no

Dersom en minnelig ordning ikke kan oppnås gjennom Forbrukerrådet kan saken klages inn for Forbrukertvistutvalget www.forbrukertvistutvalget.no.
Yves Rocher står for eventuelle fraktskader mellom vårt lager og ditt nærmeste utleveringssted. Er pakken skadet ved ankomst ber vi deg om å melde fra dette med en gang du får pakken utlevert. Da tar utleveringsstedet tilbake pakken og vi sender en ny til deg.
Når du bestiller så godkjenner du samtidig at Yves Rocher kan lagre dine personopplysninger for å kunne håndtere din ordre samt for å kunne markedsføre ulike tilbud (også via samarbeidspartnere). All behandling av personopplysninger skjer i henhold til GDPR

Dersom du ikke vil at dine opplysninger skal brukes av oss eller om du vil ha en oversikt over hvilke personopplysninger vi har lagret på deg, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice.
Vår webside benytter seg av såkalte cookies. Det er en standardisert teknologi som nesten alle websider i dag bruker. En cookie er en tekstfil som når kunden surfer til en webside lagres på kundens datamaskin. En cookie inneholder kun tekstinformasjon og kan ikke inneholde virus. Bruk av cookies på en webside gir mulighet til å forbedre websiden via funksjoner som ellers ikke ville vært mulig. Ingen personlig informasjon lagres via cookies på websiden og den informasjonen som lagres om de besøkende kan ikke spores. Ytterligere informasjon om cookies finner du her: https://www.yves-rocher.no/control/dynpage/~struct=infopage/~page=privacy_no#link4.

Dersom du ikke vil tillate bruk av cookies kan du endre innstillingene i din nettleser.
Åpningstider kundeservice Mandag – fredag 08.00-18.00 Lørdag 09.00-14.00 Søndag og helligdag: stengt

Postadresse: Yves Rocher, 0061 Oslo

E-post: kundeservice-no@yves-rocher.no

Org. Nr: 879313562 Tel nr 22 41 00 10