Har det oppstått en feil i bestillingen din, har noe gått i stykker eller er det noe annet som du ikke er fornøyd med? Ta omgående kontakt med vår kundeservice
kundeservice-no@yves-rocher.no, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg. Reklamasjon skal foretas innen rimelig tid.
Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, senest to måneder etter oppdagelsen av feilen.
Oppbevar produktet til reklamasjonssaken er løst. Ved godkjent reklamasjon sender vi ut et nytt produkt. Vi erstatter fraktomkostninger og andre kostander som du har hatt i forbindelse med reklamasjonen. Fraktomkostninger eller andre kostnader erstattes kun mot fremvisning av kvittering. Dersom vi ikke kan erstatte produkter, betaler vi tilbake summen via samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpet.
Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp.
ANGRERETT OG RETURERPrivatkunder har, i henhold til angrerettloven, som hovedregel rett til å angre på sitt kjøp innen to uker fra de har mottatt varen. Forutsetning er at varen er ubrukt. Du har rett å åpne forpakningen og kontrollere at varen er i orden.Legg ved kundeservicedelen på din faktura, og oppgi om du vil bytte varen eller få pengene tilbake. Returadresse: Yves Rocher Norge c/o Logistikksenteret, 0060 OSLO.
Angreretten gjelder ikke for en vare som, dersom forseglingen er brutt, ikke kan videreselges på grunn av helse- eller hygienehensyn (f.eks. kosmetiske og hygeniske produkter) og forseglingen har blitt brutt av forbrukeren. Du har rett til å bruke angreretten på brukte varer (i angrerettsperioden) mot en verdireduksjon. Dette gjelder varer som ikke er fritatt fra angreretten grunnet hygiene, for eksempel duftlys.
Ved utøvelse av angreretten betaler du selv for returfrakt og har transportrisiko, returinformasjon er inkludert i pakken. Dersom en vare er feilekspedert eller det er feil på varen, står vi for frakten. Ved feil ta kontakt med vår kundeservice ved å sende en melding til
kundeservice-no@yves-rocher.no, ring 22 41 00 10 eller skriv. Hvis du skriver til oss; bruk da kundeservicedelen fra den aktuelle fakturaen. Send varen som vanlig brev eller pakke, ikke som oppkrav eller etterkrav.
Velger du å få pengene tilbake, betaler vi varens pris samt frakt- og ekspedisjonsavgiften som vi debiterte deg innen 14 dager. Dersom du har bestilt flere varer, men ikke returnerer alle, betaler vi imidlertid ikke tilbake frakt- og ekspedisjonsavgift. Dette skyldes at frakt- og ekspedisjonsavgiften i de fleste tilfeller er den samme uavhengig av hvor mange varer du har kjøpt.